Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 474 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,9 %3 753 00078 %
Yle TV211,9 %10,1 %3 695 00076 %
Yle Teema3,1 %3,9 %2 600 00054 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 151 00044 %
Yle yhteensä44,9 %40,8 %4 174 00086 %
MTV316,1 %20,0 %3 876 00080 %
Sub3,4 %3,8 %2 863 00059 %
AVA2,2 %2,2 %2 133 00044 %
C More Total2,3 %1,3 %662 00014 %
MTV yhteensä24,0 %27,2 %4 142 00086 %
Nelonen9,3 %12,1 %3 709 00077 %
Jim3,0 %3,2 %2 461 00051 %
Liv2,3 %2,0 %2 496 00052 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %354 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,2 %3 970 00082 %
TV53,3 %3,5 %2 391 00049 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 867 00039 %
Frii1,5 %1,3 %1 327 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %242 0005 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 952 00061 %
STAR Channel3,1 %2,6 %2 242 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %320 0007 %
Muut4,4 %3,2 %1 561 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 474 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.