Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 801 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,6 %3 906 00075 %
Yle TV212,5 %10,1 %3 969 00076 %
Yle Teema3,0 %3,8 %2 647 00051 %
Yle Fem1,6 %2,0 %2 233 00043 %
Yle yhteensä44,8 %40,5 %4 472 00086 %
MTV315,9 %19,9 %4 071 00078 %
Sub3,4 %3,9 %2 977 00057 %
AVA2,2 %2,1 %2 186 00042 %
C More Total2,3 %1,3 %713 00014 %
MTV yhteensä23,8 %27,2 %4 381 00084 %
Nelonen9,4 %12,3 %3 918 00075 %
Jim3,0 %3,1 %2 535 00049 %
Liv2,3 %2,0 %2 571 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %372 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,4 %4 202 00081 %
TV53,3 %3,5 %2 480 00048 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 923 00037 %
Frii1,5 %1,3 %1 355 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %247 0005 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,8 %3 073 00059 %
STAR Channel3,3 %2,6 %2 400 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %325 0006 %
Muut4,5 %3,3 %1 645 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 801 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.