Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 611 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,5 %461 00070 %
Yle TV212,5 %10,9 %489 00074 %
Yle Teema2,0 %2,1 %254 00039 %
Yle Fem1,1 %1,4 %205 00031 %
Yle yhteensä27,0 %24,9 %562 00086 %
MTV317,3 %20,0 %524 00080 %
Sub5,0 %5,4 %375 00057 %
AVA4,1 %4,2 %310 00047 %
C More Total2,0 %1,4 %77 00012 %
MTV yhteensä28,4 %30,9 %566 00086 %
Nelonen13,4 %17,2 %502 00077 %
Jim4,9 %4,7 %340 00052 %
Liv5,4 %4,4 %377 00057 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %43 0007 %
Nelonen Media yhteensä25,9 %28,8 %550 00084 %
TV54,8 %5,0 %322 00049 %
Kutonen2,0 %1,7 %231 00035 %
Frii3,3 %2,0 %181 00028 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %25 0004 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,1 %410 00063 %
STAR Channel4,3 %3,5 %316 00048 %
Music TV0,5 %0,4 %63 00010 %
Muut3,2 %2,5 %173 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %611 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.