Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 563 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,1 %419 00064 %
Yle TV211,7 %9,6 %441 00067 %
Yle Teema1,8 %2,0 %220 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %183 00028 %
Yle yhteensä25,7 %23,1 %514 00078 %
MTV317,5 %20,3 %481 00073 %
Sub4,8 %5,2 %344 00052 %
AVA4,3 %4,3 %287 00044 %
C More Total1,9 %1,2 %69 00011 %
MTV yhteensä28,5 %31,1 %521 00079 %
Nelonen13,7 %17,7 %461 00070 %
Jim5,1 %5,0 %314 00048 %
Liv5,7 %4,7 %344 00052 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %41 0006 %
Nelonen Media yhteensä26,8 %30,0 %506 00077 %
TV54,8 %5,0 %292 00044 %
Kutonen2,0 %1,7 %207 00032 %
Frii3,0 %2,0 %162 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %24 0004 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,1 %372 00057 %
STAR Channel4,4 %3,6 %289 00044 %
Music TV0,6 %0,5 %58 0009 %
Muut3,7 %2,7 %155 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %563 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.