Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 458 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 346 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,7 %6,2 %178 00039 %
Yle TV211,2 %9,7 %203 00044 %
Yle Teema1,3 %1,4 %66 00014 %
Yle Fem0,7 %0,8 %55 00012 %
Yle yhteensä19,8 %18,1 %264 00058 %
MTV315,7 %21,2 %246 00054 %
Sub5,8 %6,7 %158 00035 %
AVA4,1 %4,1 %115 00025 %
C More Total2,2 %1,0 %30 0007 %
MTV yhteensä27,9 %33,0 %290 00063 %
Nelonen16,2 %19,8 %239 00052 %
Jim4,5 %4,4 %124 00027 %
Liv6,1 %5,3 %147 00032 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %13 0003 %
Nelonen Media yhteensä28,8 %31,9 %282 00062 %
TV55,0 %5,1 %129 00028 %
Kutonen1,4 %1,0 %70 00015 %
Frii2,2 %1,8 %60 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %8 0002 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %171 00037 %
STAR Channel5,8 %3,3 %127 00028 %
Music TV2,7 %1,6 %36 0008 %
Muut6,4 %4,1 %62 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %346 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.