Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 680 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,2 %6,9 %351 00037 %
Yle TV212,0 %10,6 %392 00042 %
Yle Teema1,4 %1,6 %140 00015 %
Yle Fem0,6 %0,8 %110 00012 %
Yle yhteensä21,2 %19,8 %510 00054 %
MTV314,3 %19,0 %462 00049 %
Sub7,6 %9,1 %350 00037 %
AVA2,9 %2,8 %188 00020 %
C More Total2,8 %1,6 %72 0008 %
MTV yhteensä27,6 %32,5 %562 00060 %
Nelonen15,3 %18,7 %465 00050 %
Jim4,8 %4,5 %257 00027 %
Liv4,5 %3,9 %242 00026 %
Nelosen maksukanavat1,3 %0,9 %35 0004 %
Nelonen Media yhteensä27,2 %29,7 %537 00057 %
TV55,2 %5,6 %260 00028 %
Kutonen2,3 %1,7 %167 00018 %
Frii1,5 %1,2 %95 00010 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %25 0003 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %344 00037 %
STAR Channel6,8 %4,1 %267 00028 %
Music TV1,8 %1,1 %56 0006 %
Muut5,9 %4,0 %142 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %680 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.