Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 740 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 669 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,7 %640 00086 %
Yle TV210,0 %8,6 %590 00080 %
Yle Teema3,2 %3,8 %468 00063 %
Yle Fem1,7 %2,1 %393 00053 %
Yle yhteensä42,7 %38,2 %660 00089 %
MTV318,3 %22,1 %621 00084 %
Sub2,8 %3,0 %435 00059 %
AVA3,1 %3,1 %378 00051 %
C More Total1,8 %0,8 %94 00013 %
MTV yhteensä26,1 %29,0 %638 00086 %
Nelonen11,2 %13,8 %583 00079 %
Jim2,7 %2,8 %380 00051 %
Liv2,8 %2,4 %429 00058 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %50 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %20,6 %613 00083 %
TV53,5 %3,4 %392 00053 %
Kutonen1,3 %1,3 %291 00039 %
Frii2,0 %1,9 %234 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %40 0005 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,7 %469 00063 %
STAR Channel2,6 %2,5 %340 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %25 0003 %
Muut3,4 %2,8 %238 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %669 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.