Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,1 %1 782 00072 %
Yle TV210,1 %8,4 %1 732 00070 %
Yle Teema3,0 %3,8 %1 177 00048 %
Yle Fem1,5 %1,9 %984 00040 %
Yle yhteensä43,7 %39,1 %1 987 00080 %
MTV318,6 %22,6 %1 862 00075 %
Sub2,9 %3,1 %1 254 00051 %
AVA3,0 %2,9 %1 058 00043 %
C More Total1,6 %0,8 %260 00011 %
MTV yhteensä26,1 %29,4 %1 974 00080 %
Nelonen9,9 %12,9 %1 751 00071 %
Jim2,8 %3,0 %1 093 00044 %
Liv3,1 %2,7 %1 218 00049 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %123 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,0 %1 888 00076 %
TV53,1 %3,1 %1 058 00043 %
Kutonen1,2 %1,1 %752 00030 %
Frii2,1 %1,8 %608 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %89 0004 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,2 %1 316 00053 %
STAR Channel2,5 %2,2 %958 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %131 0005 %
Muut3,7 %2,9 %655 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 129 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.