Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,6 %1 945 00079 %
Yle TV210,8 %9,4 %1 902 00077 %
Yle Teema3,1 %3,8 %1 308 00053 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 093 00044 %
Yle yhteensä44,9 %40,7 %2 165 00088 %
MTV318,4 %22,5 %2 022 00082 %
Sub2,9 %3,1 %1 377 00056 %
AVA2,9 %2,7 %1 153 00047 %
C More Total1,6 %0,8 %284 00011 %
MTV yhteensä25,9 %29,1 %2 143 00087 %
Nelonen9,5 %12,3 %1 898 00077 %
Jim2,7 %2,8 %1 173 00047 %
Liv3,0 %2,6 %1 329 00054 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %121 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,1 %2 046 00083 %
TV52,9 %3,1 %1 136 00046 %
Kutonen1,2 %1,1 %831 00034 %
Frii2,0 %1,6 %669 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %96 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 429 00058 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 032 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %144 0006 %
Muut3,7 %2,8 %721 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.