Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,2 %1 809 00076 %
Yle TV213,1 %10,9 %1 793 00076 %
Yle Teema3,1 %3,9 %1 292 00054 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 059 00045 %
Yle yhteensä44,8 %40,9 %2 009 00085 %
MTV313,6 %17,1 %1 854 00078 %
Sub4,0 %4,6 %1 486 00063 %
AVA1,5 %1,5 %979 00041 %
C More Total2,9 %1,9 %378 00016 %
MTV yhteensä22,0 %25,1 %1 999 00084 %
Nelonen9,1 %11,8 %1 811 00076 %
Jim3,4 %3,5 %1 288 00054 %
Liv1,6 %1,5 %1 167 00049 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %232 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,3 %1 924 00081 %
TV53,7 %4,0 %1 255 00053 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 036 00044 %
Frii1,0 %0,9 %658 00028 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %147 0006 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,7 %1 522 00064 %
STAR Channel3,8 %3,1 %1 209 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %176 0007 %
Muut5,1 %3,7 %840 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 165 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.