Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 432 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,0 %1 384 00094 %
Yle TV211,3 %9,8 %1 289 00088 %
Yle Teema3,4 %4,0 %1 062 00072 %
Yle Fem1,7 %2,1 %876 00059 %
Yle yhteensä44,8 %41,0 %1 418 00096 %
MTV315,8 %19,4 %1 327 00090 %
Sub3,1 %3,4 %1 006 00068 %
AVA2,3 %2,3 %793 00054 %
C More Total2,4 %1,4 %247 00017 %
MTV yhteensä23,5 %26,4 %1 367 00093 %
Nelonen9,8 %12,4 %1 255 00085 %
Jim2,9 %3,0 %876 00059 %
Liv2,1 %1,8 %909 00062 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,8 %145 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,3 %1 314 00089 %
TV53,7 %3,7 %885 00060 %
Kutonen2,1 %1,9 %725 00049 %
Frii1,6 %1,5 %548 00037 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %97 0007 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,4 %1 052 00071 %
STAR Channel3,1 %2,8 %813 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %77 0005 %
Muut4,0 %3,0 %564 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 432 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.