Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 706 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,8 %687 00094 %
Yle TV211,8 %10,0 %645 00088 %
Yle Teema3,6 %4,2 %541 00074 %
Yle Fem1,7 %2,1 %443 00060 %
Yle yhteensä45,5 %42,1 %700 00096 %
MTV313,6 %16,9 %654 00089 %
Sub3,4 %3,9 %532 00073 %
AVA1,6 %1,6 %381 00052 %
C More Total3,0 %2,0 %146 00020 %
MTV yhteensä21,6 %24,4 %676 00092 %
Nelonen9,0 %11,6 %622 00085 %
Jim3,2 %3,2 %469 00064 %
Liv1,5 %1,2 %441 00060 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,4 %99 00014 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,8 %649 00089 %
TV54,0 %4,1 %469 00064 %
Kutonen2,9 %2,5 %404 00055 %
Frii1,3 %1,3 %292 00040 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %53 0007 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,4 %547 00075 %
STAR Channel3,5 %3,1 %445 00061 %
Music TV0,1 %0,1 %50 0007 %
Muut4,6 %3,2 %302 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %706 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.