Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 702 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %25,0 %687 00094 %
Yle TV213,8 %12,0 %652 00089 %
Yle Teema3,4 %4,0 %546 00074 %
Yle Fem1,5 %1,8 %436 00059 %
Yle yhteensä46,0 %42,8 %699 00095 %
MTV313,6 %17,3 %650 00089 %
Sub3,4 %3,8 %537 00073 %
AVA1,6 %1,7 %394 00054 %
C More Total3,4 %2,3 %145 00020 %
MTV yhteensä21,9 %25,0 %675 00092 %
Nelonen8,1 %10,6 %616 00084 %
Jim3,1 %2,9 %462 00063 %
Liv1,5 %1,3 %448 00061 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,3 %108 00015 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,5 %645 00088 %
TV54,1 %4,4 %468 00064 %
Kutonen2,9 %2,5 %398 00054 %
Frii1,2 %1,2 %287 00039 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %55 0008 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,4 %546 00075 %
STAR Channel3,7 %3,1 %448 00061 %
Music TV0,1 %0,1 %54 0007 %
Muut4,5 %3,0 %294 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %702 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.