Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 644 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,3 %489 00071 %
Yle TV217,0 %15,3 %526 00076 %
Yle Teema2,1 %2,0 %294 00043 %
Yle Fem0,9 %1,2 %235 00034 %
Yle yhteensä31,2 %28,8 %595 00086 %
MTV312,7 %15,5 %543 00079 %
Sub6,5 %7,3 %436 00063 %
AVA1,9 %1,7 %285 00041 %
C More Total2,3 %1,5 %85 00012 %
MTV yhteensä23,3 %26,0 %588 00085 %
Nelonen12,2 %15,0 %545 00079 %
Jim5,1 %4,8 %398 00058 %
Liv2,8 %2,5 %360 00052 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %64 0009 %
Nelonen Media yhteensä22,7 %25,5 %580 00084 %
TV55,5 %6,1 %405 00059 %
Kutonen4,1 %3,7 %323 00047 %
Frii0,9 %0,6 %177 00026 %
The Discovery Channel1,2 %0,9 %39 0006 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,3 %480 00069 %
STAR Channel5,3 %4,4 %389 00056 %
Music TV0,5 %0,3 %70 00010 %
Muut5,3 %3,8 %209 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %644 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.