Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %23,3 %1 905 00075 %
Yle TV215,8 %12,9 %1 972 00077 %
Yle Teema3,0 %3,7 %1 332 00052 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 085 00042 %
Yle yhteensä45,5 %41,6 %2 179 00085 %
MTV313,4 %17,4 %1 959 00077 %
Sub3,9 %4,6 %1 559 00061 %
AVA1,5 %1,6 %1 027 00040 %
C More Total3,1 %2,1 %397 00016 %
MTV yhteensä21,9 %25,6 %2 130 00083 %
Nelonen8,4 %11,0 %1 913 00075 %
Jim3,1 %3,2 %1 331 00052 %
Liv1,7 %1,5 %1 240 00049 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %260 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,1 %2 037 00080 %
TV53,8 %4,2 %1 322 00052 %
Kutonen2,7 %2,4 %1 076 00042 %
Frii0,9 %0,7 %689 00027 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %157 0006 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,9 %1 598 00063 %
STAR Channel3,8 %2,9 %1 308 00051 %
Music TV0,2 %0,2 %177 0007 %
Muut5,4 %3,7 %867 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 337 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.