Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,8 %3 776 00078 %
Yle TV213,9 %11,8 %3 758 00078 %
Yle Teema3,1 %3,8 %2 634 00054 %
Yle Fem1,4 %1,7 %2 106 00044 %
Yle yhteensä46,1 %42,1 %4 201 00087 %
MTV315,6 %19,9 %3 876 00080 %
Sub3,4 %3,9 %2 895 00060 %
AVA2,2 %2,2 %2 152 00044 %
C More Total2,4 %1,4 %658 00014 %
MTV yhteensä23,7 %27,4 %4 154 00086 %
Nelonen8,6 %11,1 %3 697 00076 %
Jim2,8 %2,9 %2 478 00051 %
Liv2,3 %2,0 %2 529 00052 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %384 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,9 %3 955 00082 %
TV53,4 %3,6 %2 402 00050 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 886 00039 %
Frii1,3 %1,1 %1 351 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %255 0005 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %2 981 00062 %
STAR Channel3,0 %2,5 %2 302 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %331 0007 %
Muut4,4 %3,0 %1 534 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.