Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %10,4 %948 00070 %
Yle TV215,7 %14,1 %1 021 00076 %
Yle Teema2,0 %2,0 %549 00041 %
Yle Fem1,0 %1,2 %436 00032 %
Yle yhteensä30,0 %27,7 %1 160 00086 %
MTV314,5 %17,3 %1 063 00079 %
Sub5,8 %6,5 %823 00061 %
AVA2,9 %2,9 %595 00044 %
C More Total2,3 %1,6 %159 00012 %
MTV yhteensä25,5 %28,2 %1 157 00086 %
Nelonen12,4 %15,5 %1 049 00078 %
Jim4,9 %4,6 %734 00054 %
Liv3,9 %3,3 %736 00055 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %110 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,5 %26,2 %1 129 00084 %
TV55,3 %5,7 %735 00055 %
Kutonen3,2 %2,8 %561 00042 %
Frii1,9 %1,2 %370 00027 %
The Discovery Channel0,9 %0,7 %64 0005 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,4 %899 00067 %
STAR Channel4,8 %4,0 %719 00053 %
Music TV0,5 %0,3 %132 00010 %
Muut4,4 %3,2 %376 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.