Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 458 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %36,5 %451 00097 %
Yle TV215,4 %10,9 %431 00092 %
Yle Teema3,5 %5,2 %383 00082 %
Yle Fem1,7 %2,2 %304 00065 %
Yle yhteensä59,4 %54,8 %454 00097 %
MTV314,2 %19,6 %432 00093 %
Sub1,8 %1,8 %297 00064 %
AVA1,1 %1,3 %242 00052 %
C More Total3,4 %1,9 %97 00021 %
MTV yhteensä20,5 %24,7 %443 00095 %
Nelonen4,8 %6,9 %400 00086 %
Jim1,7 %2,1 %291 00062 %
Liv0,9 %0,8 %279 00060 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %57 00012 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %11,3 %416 00089 %
TV51,7 %2,0 %252 00054 %
Kutonen1,4 %1,3 %216 00046 %
Frii0,6 %0,4 %164 00035 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %39 0008 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,1 %311 00067 %
STAR Channel1,5 %1,2 %230 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %32 0007 %
Muut5,8 %3,9 %234 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %458 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.