Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 608 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,5 %459 00070 %
Yle TV214,3 %12,8 %495 00075 %
Yle Teema1,9 %1,9 %255 00039 %
Yle Fem1,0 %1,3 %202 00031 %
Yle yhteensä28,6 %26,5 %566 00086 %
MTV316,6 %19,2 %520 00079 %
Sub5,1 %5,5 %387 00059 %
AVA4,1 %4,3 %310 00047 %
C More Total2,3 %1,6 %74 00011 %
MTV yhteensä28,0 %30,6 %568 00087 %
Nelonen12,5 %15,9 %504 00077 %
Jim4,6 %4,3 %336 00051 %
Liv5,1 %4,1 %377 00057 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %47 0007 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %26,9 %549 00084 %
TV55,0 %5,2 %330 00050 %
Kutonen2,2 %1,8 %238 00036 %
Frii3,1 %2,0 %193 00029 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %26 0004 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,4 %420 00064 %
STAR Channel4,2 %3,6 %329 00050 %
Music TV0,5 %0,4 %62 00010 %
Muut3,5 %2,5 %167 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %608 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.