Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,2 %7,1 %396 00042 %
Yle TV216,4 %15,6 %457 00049 %
Yle Teema1,6 %1,7 %162 00017 %
Yle Fem0,5 %0,6 %124 00013 %
Yle yhteensä25,7 %25,0 %576 00061 %
MTV313,4 %17,9 %501 00053 %
Sub7,4 %9,3 %412 00044 %
AVA3,0 %2,7 %205 00022 %
C More Total3,0 %1,8 %84 0009 %
MTV yhteensä26,8 %31,8 %620 00066 %
Nelonen13,8 %16,7 %505 00054 %
Jim4,1 %3,8 %276 00029 %
Liv4,2 %3,4 %270 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,6 %37 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %26,1 %582 00062 %
TV55,1 %5,4 %286 00031 %
Kutonen2,4 %1,8 %186 00020 %
Frii1,5 %1,1 %110 00012 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %30 0003 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,7 %386 00041 %
STAR Channel6,0 %3,5 %293 00031 %
Music TV1,8 %1,3 %62 0007 %
Muut5,7 %3,7 %163 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %739 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.