Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,4 %38,0 %1 040 00096 %
Yle TV212,9 %9,5 %973 00090 %
Yle Teema3,8 %5,3 %851 00078 %
Yle Fem1,7 %2,0 %686 00063 %
Yle yhteensä59,7 %54,8 %1 046 00096 %
MTV316,8 %22,6 %987 00091 %
Sub1,6 %1,6 %644 00059 %
AVA1,6 %1,5 %538 00050 %
C More Total2,2 %1,1 %169 00016 %
MTV yhteensä22,3 %26,7 %1 009 00093 %
Nelonen5,0 %6,7 %896 00083 %
Jim1,4 %1,8 %595 00055 %
Liv1,2 %1,1 %607 00056 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %80 0007 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,7 %933 00086 %
TV51,5 %1,6 %500 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %420 00039 %
Frii0,9 %0,8 %323 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %58 0005 %
Warner Bros. Discovery3,7 %3,6 %637 00059 %
STAR Channel1,2 %1,0 %454 00042 %
Music TV0,0 %0,0 %50 0005 %
Muut4,7 %3,1 %443 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 051 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.