Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 650 000
Viikot: 1-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 468 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,3 %2 018 00076 %
Yle TV211,4 %9,4 %2 041 00077 %
Yle Teema3,1 %3,8 %1 331 00050 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 129 00043 %
Yle yhteensä44,9 %40,4 %2 314 00087 %
MTV318,2 %22,4 %2 121 00080 %
Sub2,9 %3,2 %1 431 00054 %
AVA2,9 %2,7 %1 181 00045 %
C More Total1,7 %0,8 %310 00012 %
MTV yhteensä25,7 %29,1 %2 260 00085 %
Nelonen9,6 %12,5 %2 000 00075 %
Jim2,6 %2,8 %1 213 00046 %
Liv3,0 %2,6 %1 370 00052 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %128 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,3 %2 159 00081 %
TV52,9 %3,1 %1 178 00044 %
Kutonen1,2 %1,1 %855 00032 %
Frii2,0 %1,6 %680 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %97 0004 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 482 00056 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 108 00042 %
Music TV0,3 %0,2 %147 0006 %
Muut3,8 %2,8 %763 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 468 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.