Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 318 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,7 %1 269 00086 %
Yle TV210,6 %8,8 %1 174 00080 %
Yle Teema3,3 %4,0 %956 00065 %
Yle Fem1,6 %2,1 %791 00054 %
Yle yhteensä43,8 %39,6 %1 302 00088 %
MTV315,9 %19,6 %1 220 00083 %
Sub3,2 %3,5 %914 00062 %
AVA2,3 %2,4 %722 00049 %
C More Total2,5 %1,4 %230 00016 %
MTV yhteensä23,9 %26,9 %1 257 00085 %
Nelonen10,1 %12,8 %1 152 00078 %
Jim2,9 %3,1 %807 00055 %
Liv2,1 %1,8 %825 00056 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,9 %147 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,0 %1 208 00082 %
TV53,7 %3,7 %819 00056 %
Kutonen2,1 %1,9 %658 00045 %
Frii1,6 %1,6 %486 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %91 0006 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,5 %968 00066 %
STAR Channel3,1 %2,8 %749 00051 %
Music TV0,1 %0,0 %68 0005 %
Muut4,1 %3,1 %513 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 318 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.