Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,9 %1 732 00068 %
Yle TV212,8 %9,7 %1 758 00069 %
Yle Teema2,9 %3,8 %1 185 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %987 00039 %
Yle yhteensä44,0 %39,5 %1 977 00077 %
MTV313,5 %17,1 %1 792 00070 %
Sub3,9 %4,7 %1 397 00055 %
AVA1,5 %1,6 %912 00036 %
C More Total3,0 %1,9 %367 00014 %
MTV yhteensä22,0 %25,3 %1 946 00076 %
Nelonen9,4 %12,3 %1 761 00069 %
Jim3,4 %3,7 %1 218 00048 %
Liv1,6 %1,4 %1 080 00042 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,5 %241 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,1 %1 878 00073 %
TV53,6 %3,9 %1 198 00047 %
Kutonen2,5 %2,4 %972 00038 %
Frii0,9 %0,9 %593 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %140 0005 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,8 %1 454 00057 %
STAR Channel4,0 %3,2 %1 187 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %161 0006 %
Muut5,5 %4,0 %806 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 145 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.