Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,8 %1 867 00073 %
Yle TV212,5 %9,7 %1 897 00074 %
Yle Teema2,8 %3,6 %1 241 00049 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 044 00041 %
Yle yhteensä43,5 %39,0 %2 140 00084 %
MTV313,6 %17,0 %1 929 00075 %
Sub3,8 %4,5 %1 500 00059 %
AVA1,5 %1,6 %980 00038 %
C More Total3,1 %2,1 %412 00016 %
MTV yhteensä22,0 %25,2 %2 100 00082 %
Nelonen9,8 %12,7 %1 910 00075 %
Jim3,4 %3,7 %1 315 00051 %
Liv1,6 %1,4 %1 157 00045 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,7 %264 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,9 %2 037 00080 %
TV53,6 %3,9 %1 291 00051 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 036 00041 %
Frii0,9 %0,9 %623 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %151 0006 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,6 %1 569 00061 %
STAR Channel3,9 %3,0 %1 264 00049 %
Music TV0,2 %0,2 %170 0007 %
Muut5,6 %4,1 %873 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 325 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.