Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 618 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 598 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,5 %37,8 %591 00096 %
Yle TV28,9 %6,9 %539 00087 %
Yle Teema3,7 %5,1 %443 00072 %
Yle Fem1,6 %2,1 %373 00060 %
Yle yhteensä56,7 %51,9 %595 00096 %
MTV320,1 %24,5 %555 00090 %
Sub1,4 %1,3 %339 00055 %
AVA2,2 %1,8 %304 00049 %
C More Total1,1 %0,5 %70 00011 %
MTV yhteensä24,9 %28,1 %569 00092 %
Nelonen6,3 %8,6 %512 00083 %
Jim1,5 %1,8 %300 00049 %
Liv1,6 %1,4 %327 00053 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %21 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,7 %531 00086 %
TV51,6 %1,5 %267 00043 %
Kutonen0,7 %0,6 %193 00031 %
Frii1,7 %1,5 %162 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0003 %
Warner Bros. Discovery4,0 %3,7 %327 00053 %
STAR Channel0,9 %0,9 %222 00036 %
Music TV0,0 %0,0 %14 0002 %
Muut3,5 %2,7 %212 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %598 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.