Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 640 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %10,6 %474 00069 %
Yle TV213,2 %10,8 %508 00073 %
Yle Teema1,9 %2,1 %269 00039 %
Yle Fem0,9 %1,2 %213 00031 %
Yle yhteensä28,3 %24,7 %581 00084 %
MTV313,0 %15,7 %534 00077 %
Sub6,0 %6,7 %430 00062 %
AVA2,0 %1,9 %277 00040 %
C More Total2,5 %1,7 %93 00014 %
MTV yhteensä23,5 %26,0 %586 00085 %
Nelonen14,0 %17,0 %541 00078 %
Jim5,8 %6,0 %410 00059 %
Liv2,6 %2,4 %341 00049 %
Nelosen maksukanavat1,6 %2,1 %68 00010 %
Nelonen Media yhteensä25,3 %29,1 %581 00084 %
TV55,2 %5,5 %391 00057 %
Kutonen3,6 %3,6 %309 00045 %
Frii0,8 %0,7 %149 00022 %
The Discovery Channel1,1 %0,9 %37 0005 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,7 %470 00068 %
STAR Channel6,0 %4,9 %380 00055 %
Music TV0,6 %0,4 %74 00011 %
Muut5,6 %4,2 %212 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %640 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.