Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 465 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,5 %3 706 00077 %
Yle TV210,8 %8,8 %3 634 00075 %
Yle Teema2,9 %3,7 %2 441 00050 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 043 00042 %
Yle yhteensä43,3 %38,9 %4 141 00086 %
MTV316,3 %20,0 %3 842 00079 %
Sub3,3 %3,7 %2 788 00058 %
AVA2,3 %2,3 %2 107 00044 %
C More Total2,3 %1,4 %675 00014 %
MTV yhteensä24,3 %27,4 %4 115 00085 %
Nelonen10,0 %13,0 %3 704 00076 %
Jim3,1 %3,4 %2 475 00051 %
Liv2,4 %2,1 %2 447 00051 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %382 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,8 %3 969 00082 %
TV53,4 %3,4 %2 393 00049 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 803 00037 %
Frii1,5 %1,4 %1 259 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %239 0005 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %2 928 00060 %
STAR Channel3,0 %2,6 %2 211 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %309 0006 %
Muut4,5 %3,3 %1 532 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 465 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.