Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 467 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,7 %3 681 00076 %
Yle TV210,3 %8,5 %3 606 00074 %
Yle Teema2,8 %3,6 %2 392 00049 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 988 00041 %
Yle yhteensä42,0 %37,6 %4 131 00085 %
MTV317,8 %21,6 %3 872 00080 %
Sub3,2 %3,6 %2 747 00057 %
AVA2,2 %2,2 %2 060 00043 %
C More Total2,9 %2,1 %737 00015 %
MTV yhteensä26,2 %29,5 %4 135 00085 %
Nelonen10,0 %12,8 %3 684 00076 %
Jim3,1 %3,3 %2 442 00050 %
Liv2,4 %2,1 %2 408 00050 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %360 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,4 %3 958 00082 %
TV53,3 %3,3 %2 352 00049 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 768 00037 %
Frii1,5 %1,4 %1 222 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %232 0005 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %2 885 00060 %
STAR Channel3,0 %2,5 %2 181 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %297 0006 %
Muut4,3 %3,2 %1 506 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 467 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.