Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,2 %1 781 00075 %
Yle TV211,1 %9,1 %1 753 00074 %
Yle Teema2,8 %3,5 %1 199 00051 %
Yle Fem1,4 %1,8 %977 00041 %
Yle yhteensä41,9 %37,6 %1 992 00084 %
MTV315,5 %19,3 %1 858 00078 %
Sub3,8 %4,3 %1 428 00060 %
AVA1,4 %1,5 %931 00039 %
C More Total4,0 %3,0 %429 00018 %
MTV yhteensä24,7 %28,1 %1 998 00084 %
Nelonen9,7 %12,3 %1 800 00076 %
Jim3,4 %3,7 %1 265 00053 %
Liv1,6 %1,4 %1 107 00047 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,4 %238 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,1 %1 920 00081 %
TV53,6 %3,7 %1 228 00052 %
Kutonen2,4 %2,2 %987 00042 %
Frii0,9 %0,9 %588 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %143 0006 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,3 %1 485 00063 %
STAR Channel3,6 %3,0 %1 168 00049 %
Music TV0,2 %0,2 %162 0007 %
Muut5,2 %3,7 %820 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 164 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.