Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 705 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,7 %679 00093 %
Yle TV210,1 %8,6 %627 00086 %
Yle Teema3,3 %3,9 %516 00070 %
Yle Fem1,6 %2,0 %418 00057 %
Yle yhteensä43,0 %39,3 %697 00095 %
MTV315,1 %18,7 %650 00089 %
Sub3,5 %4,0 %514 00070 %
AVA1,5 %1,6 %365 00050 %
C More Total4,0 %3,0 %164 00022 %
MTV yhteensä24,1 %27,3 %671 00092 %
Nelonen9,3 %11,6 %614 00084 %
Jim3,2 %3,4 %454 00062 %
Liv1,4 %1,2 %418 00057 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,4 %98 00013 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,2 %645 00088 %
TV53,9 %3,8 %458 00062 %
Kutonen2,6 %2,3 %383 00052 %
Frii1,2 %1,3 %257 00035 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %55 0008 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,8 %531 00072 %
STAR Channel3,3 %2,9 %432 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %43 0006 %
Muut4,9 %3,4 %301 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %705 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.