Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 740 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %22,8 %686 00093 %
Yle TV29,5 %8,3 %629 00085 %
Yle Teema2,9 %3,6 %476 00064 %
Yle Fem1,7 %2,1 %412 00056 %
Yle yhteensä41,1 %36,8 %710 00096 %
MTV319,6 %23,3 %670 00091 %
Sub2,7 %2,8 %461 00062 %
AVA3,1 %3,0 %404 00055 %
C More Total2,3 %1,5 %110 00015 %
MTV yhteensä27,7 %30,6 %688 00093 %
Nelonen11,4 %14,2 %627 00085 %
Jim2,7 %2,8 %409 00055 %
Liv3,0 %2,6 %455 00061 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %49 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,2 %662 00089 %
TV53,4 %3,2 %418 00057 %
Kutonen1,2 %1,1 %303 00041 %
Frii2,0 %1,9 %246 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %40 0005 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %502 00068 %
STAR Channel2,6 %2,4 %363 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %24 0003 %
Muut3,2 %2,6 %253 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %723 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.