Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,2 %1 900 00077 %
Yle TV29,5 %8,0 %1 852 00075 %
Yle Teema2,9 %3,6 %1 194 00048 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 011 00041 %
Yle yhteensä42,0 %37,6 %2 139 00087 %
MTV319,9 %23,7 %2 014 00081 %
Sub2,7 %2,9 %1 319 00053 %
AVA3,0 %2,9 %1 129 00046 %
C More Total2,0 %1,4 %308 00012 %
MTV yhteensä27,6 %30,8 %2 137 00086 %
Nelonen10,3 %13,4 %1 884 00076 %
Jim2,9 %3,0 %1 177 00048 %
Liv3,2 %2,8 %1 301 00053 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,7 %2 038 00082 %
TV53,0 %3,0 %1 124 00045 %
Kutonen1,1 %1,0 %780 00032 %
Frii2,1 %1,8 %634 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %89 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,9 %1 400 00057 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 013 00041 %
Music TV0,3 %0,2 %135 0005 %
Muut3,4 %2,6 %687 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 303 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.