Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,9 %1 855 00073 %
Yle TV211,6 %9,2 %1 882 00074 %
Yle Teema2,7 %3,5 %1 219 00048 %
Yle Fem1,4 %1,9 %1 018 00040 %
Yle yhteensä41,8 %37,4 %2 136 00084 %
MTV315,4 %19,2 %1 956 00077 %
Sub3,7 %4,4 %1 480 00058 %
AVA1,4 %1,5 %954 00037 %
C More Total4,0 %3,0 %450 00018 %
MTV yhteensä24,5 %28,1 %2 118 00083 %
Nelonen9,7 %12,4 %1 904 00075 %
Jim3,4 %3,7 %1 298 00051 %
Liv1,6 %1,4 %1 136 00044 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,4 %250 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,2 %2 036 00080 %
TV53,5 %3,7 %1 271 00050 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 017 00040 %
Frii0,9 %0,9 %601 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %148 0006 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,3 %1 549 00061 %
STAR Channel3,8 %3,0 %1 248 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %164 0006 %
Muut5,4 %3,9 %861 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 331 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.