Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 321 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %22,5 %1 835 00072 %
Yle TV213,5 %11,6 %1 882 00074 %
Yle Teema2,6 %3,4 %1 192 00047 %
Yle Fem1,4 %1,9 %1 014 00040 %
Yle yhteensä43,3 %39,4 %2 133 00083 %
MTV314,8 %18,5 %1 919 00075 %
Sub3,7 %4,3 %1 446 00057 %
AVA1,4 %1,4 %929 00036 %
C More Total3,8 %3,0 %453 00018 %
MTV yhteensä23,7 %27,2 %2 088 00082 %
Nelonen9,4 %11,8 %1 862 00073 %
Jim3,3 %3,6 %1 278 00050 %
Liv1,5 %1,4 %1 110 00043 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %240 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,4 %2 008 00079 %
TV53,5 %3,6 %1 241 00049 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 002 00039 %
Frii0,9 %0,9 %596 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %146 0006 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 524 00060 %
STAR Channel3,8 %2,9 %1 226 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %163 0006 %
Muut5,3 %3,8 %860 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 321 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.