Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,8 %1 763 00074 %
Yle TV213,0 %11,5 %1 754 00074 %
Yle Teema2,7 %3,5 %1 170 00049 %
Yle Fem1,4 %1,8 %974 00041 %
Yle yhteensä43,4 %39,6 %1 990 00084 %
MTV315,0 %18,6 %1 824 00077 %
Sub3,7 %4,3 %1 395 00059 %
AVA1,4 %1,4 %908 00038 %
C More Total3,9 %3,0 %432 00018 %
MTV yhteensä24,0 %27,3 %1 971 00083 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 760 00074 %
Jim3,4 %3,7 %1 245 00053 %
Liv1,6 %1,4 %1 083 00046 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %227 00010 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,4 %1 893 00080 %
TV53,5 %3,6 %1 200 00051 %
Kutonen2,4 %2,2 %972 00041 %
Frii0,9 %0,9 %583 00025 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %142 0006 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,1 %1 462 00062 %
STAR Channel3,6 %2,9 %1 146 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %160 0007 %
Muut5,0 %3,6 %817 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.