Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %22,7 %1 745 00074 %
Yle TV213,9 %12,8 %1 737 00073 %
Yle Teema2,6 %3,4 %1 143 00048 %
Yle Fem1,4 %1,8 %953 00040 %
Yle yhteensä44,1 %40,7 %1 974 00083 %
MTV314,5 %17,9 %1 795 00076 %
Sub3,7 %4,2 %1 373 00058 %
AVA1,4 %1,4 %885 00037 %
C More Total3,9 %2,9 %430 00018 %
MTV yhteensä23,5 %26,5 %1 947 00082 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 731 00073 %
Jim3,4 %3,6 %1 224 00052 %
Liv1,6 %1,4 %1 064 00045 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %220 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,2 %1 870 00079 %
TV53,4 %3,5 %1 178 00050 %
Kutonen2,4 %2,2 %960 00040 %
Frii0,9 %0,9 %578 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %139 0006 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,0 %1 443 00061 %
STAR Channel3,6 %2,9 %1 131 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %160 0007 %
Muut5,0 %3,6 %813 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 136 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.