Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-34/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %22,5 %1 737 00073 %
Yle TV215,6 %13,8 %1 745 00074 %
Yle Teema2,6 %3,4 %1 133 00048 %
Yle Fem2,0 %2,3 %998 00042 %
Yle yhteensä45,8 %41,9 %1 975 00083 %
MTV314,0 %17,5 %1 781 00075 %
Sub3,7 %4,2 %1 364 00058 %
AVA1,3 %1,4 %868 00037 %
C More Total3,7 %2,7 %417 00018 %
MTV yhteensä22,6 %25,8 %1 936 00082 %
Nelonen9,1 %11,6 %1 714 00072 %
Jim3,2 %3,5 %1 204 00051 %
Liv1,6 %1,4 %1 055 00044 %
Hero1,1 %1,4 %733 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %214 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,9 %1 857 00078 %
TV53,3 %3,4 %1 169 00049 %
Kutonen2,4 %2,3 %951 00040 %
Frii0,9 %0,9 %569 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %141 0006 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 435 00061 %
STAR Channel3,5 %2,8 %1 119 00047 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %131 0006 %
Music TV0,3 %0,2 %155 0007 %
Muut4,8 %3,5 %805 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 133 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.