Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,8 %1 740 00073 %
Yle TV215,1 %13,2 %1 740 00073 %
Yle Teema2,6 %3,4 %1 128 00048 %
Yle Fem1,9 %2,2 %984 00042 %
Yle yhteensä45,5 %41,6 %1 974 00083 %
MTV314,0 %17,5 %1 785 00075 %
Sub3,7 %4,3 %1 374 00058 %
AVA1,3 %1,4 %871 00037 %
C More Total3,6 %2,6 %415 00018 %
MTV yhteensä22,6 %25,8 %1 940 00082 %
Nelonen9,3 %11,8 %1 721 00073 %
Jim3,2 %3,5 %1 205 00051 %
Liv1,6 %1,4 %1 058 00045 %
Hero1,1 %1,4 %732 00031 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %209 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,1 %1 862 00079 %
TV53,3 %3,4 %1 170 00049 %
Kutonen2,4 %2,3 %950 00040 %
Frii0,9 %0,9 %565 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %141 0006 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %1 436 00061 %
STAR Channel3,4 %2,8 %1 118 00047 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %128 0005 %
Music TV0,3 %0,1 %153 0006 %
Muut4,8 %3,6 %811 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 135 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.