Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 752 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,2 %3 763 00072 %
Yle TV29,2 %7,1 %3 665 00070 %
Yle Teema2,3 %3,0 %2 204 00042 %
Yle Fem1,4 %1,7 %1 900 00036 %
Yle yhteensä42,6 %38,0 %4 337 00083 %
MTV316,7 %21,1 %3 965 00076 %
Sub3,5 %3,8 %2 832 00054 %
AVA2,3 %2,3 %2 077 00040 %
C More Total1,9 %1,1 %699 00013 %
MTV yhteensä24,4 %28,4 %4 294 00082 %
Nelonen11,5 %14,1 %3 860 00074 %
Jim3,1 %3,1 %2 444 00047 %
Liv2,5 %2,3 %2 436 00047 %
Hero1,1 %1,3 %1 384 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %294 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %21,3 %4 157 00080 %
TV53,2 %3,1 %2 360 00045 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 747 00034 %
Frii1,3 %1,3 %1 147 00022 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %233 0004 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %2 903 00056 %
STAR Channel2,9 %2,3 %2 254 00043 %
National Geographic Channel0,2 %0,1 %168 0003 %
Disney Finland3,1 %2,4 %2 300 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %256 0005 %
Muut4,5 %3,6 %1 632 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 752 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.