Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 35-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %10,2 %912 00068 %
Yle TV211,1 %8,5 %924 00069 %
Yle Teema1,2 %1,4 %415 00031 %
Yle Fem0,8 %0,9 %336 00025 %
Yle yhteensä25,1 %21,0 %1 118 00083 %
MTV316,2 %19,8 %1 035 00077 %
Sub5,7 %6,2 %771 00057 %
AVA2,8 %3,2 %534 00040 %
C More Total1,7 %0,9 %176 00013 %
MTV yhteensä26,4 %30,2 %1 137 00084 %
Nelonen16,5 %20,0 %1 016 00075 %
Jim4,9 %5,1 %684 00051 %
Liv4,0 %3,6 %642 00048 %
Hero1,6 %1,5 %396 00029 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %85 0006 %
Nelonen Media yhteensä27,7 %30,9 %1 104 00082 %
TV54,8 %5,0 %674 00050 %
Kutonen2,7 %2,7 %476 00035 %
Frii1,5 %1,3 %272 00020 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %85 0006 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,4 %855 00063 %
STAR Channel4,6 %4,0 %644 00048 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %64 0005 %
Disney Finland5,0 %4,2 %665 00049 %
Music TV0,8 %0,4 %111 0008 %
Muut5,5 %4,1 %407 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 247 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.