Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 716 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,7 %3 719 00071 %
Yle TV213,7 %11,5 %3 772 00072 %
Yle Teema2,6 %3,4 %2 285 00044 %
Yle Fem1,8 %2,2 %2 050 00039 %
Yle yhteensä44,9 %40,8 %4 351 00084 %
MTV316,1 %20,0 %3 886 00075 %
Sub3,2 %3,6 %2 720 00052 %
AVA2,1 %2,1 %1 984 00038 %
C More Total2,7 %1,9 %749 00014 %
MTV yhteensä24,1 %27,5 %4 226 00081 %
Nelonen9,7 %12,2 %3 692 00071 %
Jim3,0 %3,2 %2 391 00046 %
Liv2,4 %2,2 %2 362 00045 %
Hero1,0 %1,3 %1 385 00027 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %339 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,6 %4 035 00078 %
TV53,1 %3,2 %2 310 00044 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 745 00034 %
Frii1,5 %1,4 %1 193 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %233 0004 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,4 %2 885 00055 %
STAR Channel3,1 %2,4 %2 228 00043 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %195 0004 %
Music TV0,3 %0,2 %281 0005 %
Muut4,2 %3,2 %1 562 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 716 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.