Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 298 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %22,6 %1 809 00071 %
Yle TV215,5 %13,3 %1 863 00073 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 153 00045 %
Yle Fem1,9 %2,3 %1 024 00040 %
Yle yhteensä45,3 %41,5 %2 113 00083 %
MTV313,8 %17,4 %1 874 00073 %
Sub3,7 %4,3 %1 421 00056 %
AVA1,3 %1,4 %890 00035 %
C More Total3,6 %2,6 %435 00017 %
MTV yhteensä22,4 %25,7 %2 051 00080 %
Nelonen9,5 %11,9 %1 824 00071 %
Jim3,2 %3,4 %1 239 00048 %
Liv1,5 %1,4 %1 083 00042 %
Hero1,1 %1,4 %742 00029 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %222 0009 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,2 %1 977 00077 %
TV53,3 %3,4 %1 209 00047 %
Kutonen2,4 %2,3 %979 00038 %
Frii0,9 %0,9 %577 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %145 0006 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,0 %1 495 00058 %
STAR Channel3,6 %2,8 %1 200 00047 %
National Geographic Channel0,5 %0,3 %132 0005 %
Music TV0,3 %0,1 %156 0006 %
Muut5,1 %3,8 %854 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 298 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.