Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 1-39/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 699 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,2 %668 00091 %
Yle TV213,9 %12,5 %619 00084 %
Yle Teema3,1 %3,9 %491 00067 %
Yle Fem2,1 %2,5 %421 00057 %
Yle yhteensä46,5 %43,1 %689 00094 %
MTV313,6 %16,9 %634 00086 %
Sub3,4 %3,9 %499 00068 %
AVA1,4 %1,4 %348 00048 %
C More Total3,4 %2,6 %161 00022 %
MTV yhteensä21,8 %24,8 %660 00090 %
Nelonen9,0 %11,2 %599 00082 %
Jim3,0 %3,2 %438 00060 %
Liv1,4 %1,3 %409 00056 %
Hero1,3 %1,7 %317 00043 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,0 %87 00012 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,5 %634 00086 %
TV53,6 %3,5 %442 00060 %
Kutonen2,6 %2,3 %372 00051 %
Frii1,2 %1,3 %248 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %54 0007 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %518 00071 %
STAR Channel3,3 %2,8 %420 00057 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %52 0007 %
Music TV0,1 %0,1 %41 0006 %
Muut4,7 %3,3 %301 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %699 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.