Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 1-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,7 %669 00091 %
Yle TV213,1 %11,8 %619 00084 %
Yle Teema3,0 %3,8 %491 00067 %
Yle Fem2,0 %2,4 %417 00057 %
Yle yhteensä46,1 %42,7 %690 00094 %
MTV313,8 %17,2 %635 00087 %
Sub3,5 %4,0 %503 00069 %
AVA1,4 %1,4 %351 00048 %
C More Total3,4 %2,6 %161 00022 %
MTV yhteensä22,1 %25,1 %662 00090 %
Nelonen9,1 %11,3 %602 00082 %
Jim3,0 %3,1 %439 00060 %
Liv1,5 %1,3 %411 00056 %
Hero1,3 %1,7 %318 00043 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %87 00012 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,5 %636 00087 %
TV53,6 %3,5 %444 00061 %
Kutonen2,6 %2,3 %374 00051 %
Frii1,2 %1,3 %247 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %53 0007 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %519 00071 %
STAR Channel3,2 %2,8 %420 00057 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %53 0007 %
Music TV0,1 %0,1 %41 0006 %
Muut4,9 %3,4 %303 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %700 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.