Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,3 %1 339 00091 %
Yle TV212,1 %10,8 %1 220 00083 %
Yle Teema2,9 %3,6 %926 00063 %
Yle Fem2,0 %2,4 %814 00055 %
Yle yhteensä44,7 %41,0 %1 389 00094 %
MTV316,2 %19,8 %1 286 00087 %
Sub3,1 %3,4 %947 00064 %
AVA2,2 %2,2 %738 00050 %
C More Total2,7 %1,9 %262 00018 %
MTV yhteensä24,2 %27,3 %1 337 00091 %
Nelonen9,9 %12,2 %1 204 00082 %
Jim2,9 %3,0 %831 00056 %
Liv2,3 %2,1 %852 00058 %
Hero1,2 %1,5 %571 00039 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %129 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,4 %1 279 00087 %
TV53,4 %3,3 %845 00057 %
Kutonen1,9 %1,8 %666 00045 %
Frii1,6 %1,6 %481 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %89 0006 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,9 %1 004 00068 %
STAR Channel2,9 %2,5 %766 00052 %
National Geographic Channel0,3 %0,2 %80 0005 %
Music TV0,1 %0,0 %64 0004 %
Muut4,0 %2,9 %542 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 412 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.