Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %9,9 %457 00066 %
Yle TV216,0 %13,8 %498 00072 %
Yle Teema1,6 %1,7 %240 00035 %
Yle Fem1,2 %1,4 %205 00030 %
Yle yhteensä30,3 %26,8 %573 00083 %
MTV313,9 %17,1 %522 00076 %
Sub6,1 %6,7 %412 00060 %
AVA1,6 %1,7 %244 00035 %
C More Total3,2 %2,3 %104 00015 %
MTV yhteensä24,7 %27,9 %577 00084 %
Nelonen13,2 %15,8 %516 00075 %
Jim5,0 %5,3 %374 00054 %
Liv2,4 %2,2 %307 00044 %
Hero1,5 %1,7 %206 00030 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %56 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %26,3 %565 00082 %
TV54,7 %5,0 %364 00053 %
Kutonen3,6 %3,6 %289 00042 %
Frii0,7 %0,6 %136 00020 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %39 0006 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,9 %452 00065 %
STAR Channel5,4 %4,5 %357 00052 %
National Geographic Channel0,7 %0,4 %34 0005 %
Music TV0,8 %0,4 %69 00010 %
Muut5,6 %4,2 %215 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.