Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 1-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 452 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,3 %35,3 %445 00095 %
Yle TV213,9 %11,6 %415 00089 %
Yle Teema3,0 %4,4 %330 00071 %
Yle Fem2,2 %2,6 %292 00062 %
Yle yhteensä58,4 %54,0 %449 00096 %
MTV314,9 %19,0 %417 00089 %
Sub1,6 %1,7 %285 00061 %
AVA1,0 %1,0 %218 00047 %
C More Total3,8 %2,5 %101 00022 %
MTV yhteensä21,3 %24,3 %429 00092 %
Nelonen6,3 %8,8 %391 00084 %
Jim1,8 %2,1 %261 00056 %
Liv1,0 %0,8 %253 00054 %
Hero0,5 %0,8 %157 00034 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %46 00010 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %13,3 %409 00087 %
TV51,7 %1,6 %239 00051 %
Kutonen1,3 %1,2 %197 00042 %
Frii0,6 %0,6 %147 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %30 0006 %
Warner Bros. Discovery4,0 %3,6 %294 00063 %
STAR Channel1,5 %1,1 %209 00045 %
National Geographic Channel0,4 %0,2 %31 0007 %
Music TV0,0 %0,0 %24 0005 %
Muut4,7 %3,8 %217 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %452 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.