Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 479 000
Viikot: 1-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,6 %7,4 %174 00036 %
Yle TV216,8 %15,4 %202 00042 %
Yle Teema1,0 %1,2 %62 00013 %
Yle Fem1,2 %1,2 %60 00013 %
Yle yhteensä26,5 %25,2 %261 00054 %
MTV314,3 %18,7 %217 00045 %
Sub8,3 %9,8 %182 00038 %
AVA1,5 %1,4 %66 00014 %
C More Total4,4 %3,3 %47 00010 %
MTV yhteensä28,5 %33,2 %278 00058 %
Nelonen14,1 %16,5 %221 00046 %
Jim5,1 %4,6 %131 00027 %
Liv2,2 %1,8 %90 00019 %
Hero1,0 %1,1 %50 00010 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,2 %23 0005 %
Nelonen Media yhteensä23,8 %25,2 %259 00054 %
TV54,9 %5,4 %126 00026 %
Kutonen2,7 %2,1 %92 00019 %
Frii0,7 %0,5 %34 0007 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %18 0004 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,5 %173 00036 %
STAR Channel6,7 %4,1 %134 00028 %
National Geographic Channel0,4 %0,3 %14 0003 %
Music TV0,7 %0,4 %18 0004 %
Muut4,6 %3,3 %83 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %349 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.