Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 1-43/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,1 %1 855 00075 %
Yle TV210,9 %9,3 %1 782 00072 %
Yle Teema2,7 %3,5 %1 108 00045 %
Yle Fem1,7 %2,1 %992 00040 %
Yle yhteensä44,2 %39,9 %2 104 00085 %
MTV318,8 %22,8 %1 936 00078 %
Sub2,8 %2,9 %1 268 00051 %
AVA3,0 %2,9 %1 083 00044 %
C More Total1,7 %1,1 %285 00012 %
MTV yhteensä26,3 %29,7 %2 074 00084 %
Nelonen10,0 %12,7 %1 791 00072 %
Jim2,8 %2,9 %1 119 00045 %
Liv3,3 %2,9 %1 250 00051 %
Hero1,0 %1,2 %633 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %109 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,0 %1 961 00079 %
TV52,9 %2,8 %1 069 00043 %
Kutonen1,1 %1,0 %747 00030 %
Frii2,0 %1,8 %605 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %88 0004 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,8 %1 345 00054 %
STAR Channel2,3 %2,0 %964 00039 %
National Geographic Channel0,1 %0,1 %62 0003 %
Music TV0,3 %0,2 %121 0005 %
Muut3,3 %2,5 %666 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.